بخش ششم: بخش برنامه ریزی بازاریابی

41. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری به این حقیقت ایمان داشته باشید که همه زندگی شما بازاریابی است!

شما باید ایمان داشته باشید که تمام زندگی کاری شما در این تجارت یعنی بازاریابی! بنابراین در صورتی که بخواهید در این تجارت موفق شوید باید حتما کار بازاریابی را آن طور که شایسته است انجام دهید! تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی که می توانند کار بازاریابی را به درستی انجام دهند نسبت به تجارت هایی که این کار را به خوبی انجام نمی دهند بسیار موفق تر عمل می کنند. به بیان بهتر، در صورتی که شما بتوانید با استفاده از روش های مختلف به بازاریابی بپردازید می توانید احتمال موفقیت خودتان در کار را بیشتر کنید. بنابراین بازاریابی را به عنوان مهم ترین نکته ای که باید در کار تجارتتان مورد استفاده قرار دهید درنظر داشته باشید. شما باید سعی کنید تا این کار را با دقت کافی انجام دهید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از آن بگیرید بنابراین به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری باید بدانید که مهم ترین کار شما در نوشتن طرح تجاری همین برنامه ریزی بازاریابی است.

 

42. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری باید توجه کنید که بدون بازاریابی حتی یک مشتری هم نخواهید داشت!

بازاریابی کردن کلید موفقیت شما در تجارتی که انجام می دهید است. بنابراین در صورتی که بتوانید کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می توانید از کارتان در این تجارت بهترین نتیجه را بگیرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی که در کار بازاریابی خوب عمل نمی کنند ولی تجارت هایی بسیار باکیفیت و مناسب هستند موفق نمی شوند تعداد مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی خودشان جلب کنند. این کار درست مانند کار جلب کردن مخاطبین در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ است. در صورتی که شما بهترین صفحه در شبکه های اجتماعی را داشته باشید ولی برای این که مخاطبین زیادی را به خودتان جلب کنید از هشتگی استفاده نکنید شانستان برای این که تعداد مخاطبین زیادی را به خودتان جلب کنید کمتر می شود بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید! اما در صورتی که بدانید چگونه از هشتگ های مختلف استفاده کنید می توانید نتیجه های مطلوب را بگیرید.

 

43. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری یک استراتژی بازاریابی قوی و عمیق برای خودتان ارایه کنید و در طرح تجاری معرفی کنید!

از آن جایی که کار بازاریابی کردن باید برای شما کار بسیار مهمی باشد و شما باید به عنوان مهم ترین عامل موفقیت تجارتتان به این کار توجه کنید بنابراین باید سعی کنید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این رو باید سعی کنید تا در طرح تجاری خودتان در بخش بازاریابی، بهترین برنامه ای را که به نظرتان برای بازاریابی مناسب می آید سازماندهی کنید و سعی کنید تا بر این اساس کار بازاریابی را انجام دهید. نباید فراموش کنید که اکثر تجارت هایی که در کارشان موفق شده اند تجارت هایی بوده اند که یک شیوه دقیق برای بازاریابی در طرح توجیهیشان ایجاد کرده اند و با استفاده از این شیوه دقیق شروع به انجام دادن کار بازاریابی کرده اند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کار بازاریابی را آن طور که می خواهید انجام دهید باید قبل از هر چیزی برای این کار برنامه ریزی داشته باشید و مشخص کنید که بازاریابی قرار است به چه روشی انجام شود و سپس سعی کنید تا این شیوه بازاریابی را دقیقا در طرح تجاری خودتان بگنجانید.

 

44. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری هزینه هایی را که قرار است به انجام کار بازاریابی اختصاص دهید مشخص کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما حتما باید به هنگام انجام کار بازاریابی به آن توجه کنید این است که هزینه هایی را که برای انجام کار بازاریابی قرار است صرف کنید مورد بررسی قرار دهید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این هزینه ها را به صورت دقیق و جزئی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و هزینه هایی که برای بخش های مختلف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد را مشخص کنید. سپس باید سعی کنید تا بررسی کنید که آیا شرکت شما توانایی انجام این کار را ،استفاده از این هزینه ها را دارد یا خیر و در صورتی که متوجه شدید که توانایی انجام کار بازاریابی با استفاده از این هزینه ها را دارید به عنوان تایید نهایی این هزینه ها را در طرح توجیهی که قرار است به دیگران نشان دهید به ثبت برسانید. در غیر این صورت شانستان برای این که این کار را انجام دهید خیلی کم می شود.

 

45. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری باید برنامه ریزی های مربوط به فروشتان را نیز در این بخش بگنجانید!

یکی دیگر از بخش هایی که شما باید به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی به طرح تجاری اضافه کنید، این است که برنامه ریزی هایی را که مربوط به ارایه کردن خدمات و یا توزیع کردن فرآورده هایی که شرکت شما تولید کرده است را نیز در این طرح تجاری بگنجانید. شما باید در این بخش مشخص کنید که برای این که خدماتتان را ارایه کنید و یا برای این که محصولاتی را که شرکتتان تولید کرده است در میان افرادی که می خواهند از آن ها استفاده کنند توزیع کنید باید چه کارهایی بکنید. در این صورت می توانید افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند را قانع کنید که برای توزیع کردن فرآورده های خودتان و یا برای ارایه کردن خدماتتان برنامه های مشخصی دارید. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید یک برنامه ریزی مشخصی برای توزیع کردن کالاها و یا ارایه کردن خدمات داشته باشید و همین کار باعث می شود که بتوانید به افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند نشان دهید که برنامه ریزی های شما در زمینه بازاریابی کامل است!

 

46. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری سعی کنید برنامه های تبلیغاتی خودتان را به صورت دقیق مشخص کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام نوشتن بخش های مربوط به برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری درنظر بگیرید این است که به صورت مشخص و دقیق برای خودتان و افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند معلوم کنید که قرار است چه برنامه ریزی هایی برای تبلیغاتتان داشته باشید. در این بخش از طرح تجاری شما باید مشخص کنید که تبلیغات تجارتتان را به چه شیوه ای انجام می دهید. از آن جایی که چگونگی انجام دادن تبلیغات در تجارت ها یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مواردی است که باید به آن توجه شود؛ بنابراین در صورتی که شما بتوانید چگونگی انجام این تبلیغات را برای افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند مشخص کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها نسبت به کاری که انجام می دهید اعتماد بیشتری داشته باشند و به شما اعتماد کنند و احساس کنند که می دانید چگونه می خواهید کار بازاریابی را انجام دهید و همان طور که می دانید در صورتی که آن ها بدانند شما چگونه می توانید کار بازاریابی را انجام دهید می توانند به شما به عنوان یک تجارت موفق اعتماد کنند!

 

47. در صورتی که می خواهید از برنامه های ویژه ای مانند تخفیف، ارایه نمونه های رایگان و کارهایی مانند آن در برنامه بازاریابی استفاده کنید حتما آن ها به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری عنوان کنید!

ممکن است شما برای این که بتوانید کار بازاریابی را بهتر انجام دهید دست به انجام کارهایی مانند دادن تخفیف ها به بهانه های مختلف، انجام کارهایی مانند ارایه رایگان نمونه ها و کارهایی مانند آن بزنید. بنابراین در صورتی که می خواهید چنین کارهایی انجام دهید یکی از بهترین روش ها برای شما این است که این برنامه ریزی های خودتان را حتما در برنامه های تبلیغاتی خودتان ارایه کنید تا افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند متوجه شوند که شما می خواهید این کارها را انجام دهید. انجام دادن این کارها باعث می شود که شما به افرادی ک طرح تجاری شما را می خوانند نشان دهید که آن ها را از کوچکترین و جزئی ترین تغییراتی که در شیوه های برنامه ریزیتان اتفاق می افتد آشکار می کنید!

 

48. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری فراموش نکنید که استفاده از کارت های تجاری را هم عنوان کنید!

بازاریابی کردن با استفاده از شیوه های مختلفی انجام می شود که معمول ترین این شیوه ها امروزه بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. امروزه تجارت هایی که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی نمی کنند تجارت هایی هستند که بدون تردید با شکست مواجه می شوند! بنابراین بهترین روشی که شما می توانید با استفاده از این روش کار بازاریابی را انجام دهید همین استفاده کردن از صفحه های شبکه های اجتماعی می باشد. ولی شما نباید فراموش کنید که برای بازاریابی کردن شیوه های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از شیوه هایی سنتی مانند شیوه کارت های تجاری و ارایه کردن آن ها نیز بازاریابی کنید! البته با این که تاثیر استفاده از این روش ها بسیار بسیار ناچیزتر از شیوه های دیگر است ولی برای این که بتوانید در طرح تجاری خودتان به افرادی که این طرح را می خوانند نشان دهید که شما در انجام این کار نیز توانا هستید بهتر است که به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری اشاره ای هم به استفاده از روش هایی مانند این روش بکنید.

 

49. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری به روش های غیرمرسوم بازاریابی هم اشاره کنید!

همان طور که اشاره شد، بازاریابی کردن برای تجارت ها دارای انواع مختلفی است. شما در صورتی می توانید بخش مربوط به بازاریابی در طرح تجاری خودتان را به خوبی بنویسید که این انواع مختلف بازاریابی را نیز مورد استفاده قرار دهید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به این انواع مختلف در طرح تجاریتان اشاره کنید و سعی کنید تا بر همین اساس کار بازاریابی را بهتر انجام دهید و خودتان هم از این روش ها استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از این روش ها نوشتن مقالات و گذاشتن آن ها در اینترنت و وبلاگ ها می باشد. شما به این روش می توانید افرادی را که هیچ گونه آشنایی با کار شما ندارند با تجارت خودتان آشنا کنید و تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بسیاری از تجارت هایی که در زمینه های دیگر بازاریابی عملکرد مطلوبی نداشتنه اند موفق شدند تا با استفاده از این روش کار بازاریابی خودشان را تا میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.

 

50. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری حتما به ضرورت داشتن یک وب سایت برای تجارتتان اشاره کنید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری به آن توجه کنید این است که به ضرورتی که داشتن یک وب سایت برای شما دارد اشاره کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید یک وب سایتی را برای خودتان طراحی کنید که تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد. البته کار طراحی کردن چنین وب سایتی کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و کوشش بسیار زیادی دارد اما با تلاش کردن مسلما موفق خواهید شد. شما باید سعی کنید کاری کنید که این وب سایت تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد تا تعداد مشتریان شما هم زیاد شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی که دارای وب سایت مناسب و باکیفیت هستند نسبت به تجارت هایی که چنین وضعیتی ندارند بسیار باکیفیت تر عمل می کنند!

 

51. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری باید سعی کنید تا از تخیلاتتان استفاده کنید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به هنگام نوشتن برنامه هایی که قرار است تجارتتان در آینده برای بازاریابی کردن مورد استفاده قرار دهد درنظرد اشته باشید این است که سعی کنید از تخیلاتتان استفاده کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از تخیلاتتان استفاده کنید و طرح های جدیدی را که در انجام بازاریابی کردن به شما کمک می کنند مورد استفاده قرار دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که می توانند به هنگام طرح ریزی کردن روش هایی که قرار است برای بازاریابی استفاده کنند از تخیلاتشان استفاده کنند افرادی هستند که در مجموع موفق تر از افراد دیگر عمل می کنند. بنابراین در صورتی که شما این امکان را داشته باشید که از تخیلاتتان استفاده کنید و سعی کنید که تا جایی که می توانید سناریوهای مختلفی را که می توانید کار بازاریابی را به این روش ها انجام دهید به صورت تخیلی برای خودتان مطرح کنید می توانید انتظار داشته باشید که خلاقیت شما در کار بیشتر شود چرا که وقتی از قدرت تخیلتان برای انجام این کار استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که شیوه های جدیدی برای انجام بازاریابی به ذهنتان خطور کند که به شما کمک می کند تا این شیوه ها را در صورت وم به واقعیت تبدل کنید.

 

52. به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری فراموش نکنید که هیچ تجارتی به اندازه کافی کوچک نیست که هیچ برنامه ریزی برای بازاریابی نداشته باشد!

یکی از اشتباهاتی که افرادی که می خواهند کار بازاریابی را انجام دهند به هنگام نوشتن بخش برنامه ریزی بازاریابی در طرح تجاری مربوط به تجارتشان مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند چون تجارت کوچکی دارند دیگر نیازی نیست که در این بخش از طرح تجاری اشاره ای به شیوه های مختلف بازاریابی بکنند. در صورتی که حقیقت چیزی کاملا متفاوت است. حقیقت این است که در صورتی که شما یک تجارت داشته باشید داشتن یک طرح و نقشه برای چگونگی بازاریابی کردن برای شما ضروری است و هرچقدر هم که این طرح و نقشه برای شما کوچک باشد شما حتما باید این طرح را داشته باشید چراکه در صورتی که چنین طرحی نداشته باشید نمی دانید چگونه باید بازاریابی کنید و در صورتی که ندانید چگونه باید بازاریابی کنید تجارت شما شکست می خورد و این موضوع هیچ ارتباطی با کوچک بودن یا بزرگ بودن تجارت شما هم ندارد!

 

بخش هفتم: بخش تیم مدیریتی مرتبط با طرح تجاری

 

53. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری سعی کنید تیمتان را با تمام جزئیات معرفی کنید!

یکی از نکته های مهمی که شما باید به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی و معرفی کردن این تیم در طرح تجاری درنظر داشته باشید این است که سعی کنید تا تیمتان را با تمام جزئیاتی که دارد معرفی کنید. این موضوع برای این که یک طرح تجاری باکیفیت تری داشته باشید اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که در صورتی که شما نتوانید این کار را با جزئیات مناسب و آن طور که شایسته است انجام دهید افرادی که قرار است طرح تجاری شما را بخوانند در شناختن هویت شما دچار مشکل می شوند و ممکن است به شما اعتماد نکنند. نباید فراموش نکنید که کاری که شما باید انجام دهید این است که اعتماد این افراد را به خودتان جلب کنید و در صورتی که نتوانید این کار را انجام دهید ممکن است آن ها به شما اعتماد نکنند و بنابراین شانستان برای موفقیت کم شود. آن ها باید بدانند در شرکتی که می خواهند بر روی آن سرمایه گذاری کنند قرار است با چه افرادی سروکار داشته باشند.

 

54. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری حتما بیوگرافی های مربوط به افراد مختلف را هم بنویسید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما حتما به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری خودتان باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما بیوگرافی های مربوط به افراد مختلفی را که در این تجارت همکاران شما هستند بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دید روشن تری را در تجارت خودتان به دیگران بدهید. وقتی که شما بیوگرافی های دقیقی را از افرادی که قرار است به عنوان همکاران شما در این تجارت کار کنند به دیگران می دهید می توانید کاری کنید که افرادی که طرح تجاری شما  را می خوانند هم نگاه عمیق تری نسبت به شما و کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشند  وبنابراین همین موضوع باعث می شود که احتمال این که طرح تجاری شما را بخوانند بیشتر شود. بنابراین ارایه کردن بیوگرافی مختصر و کوتاهی از افرادی که در این تجارت با شما کار می کنند در این بخش از طرح توجیهی می تواند به بالا رفتن احتمال این که آن ها این طرح توجیهی شما را بخوانند کمک کند و باعث شود که شما این کار را با موفقیت بیشتری انجام دهید.

 

55. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری رهبران کلیدی در تجارت خودتان را معرفی کنید!

یکی دیگر از کارهای مهمی که شما به هنگام نوشتن بخشی از طرح تجاری که مرتبط با تیم مدیریتیتان است باید انجام دهید این است که رهبران و افرادی که که فکر می کنید در تجارت شما بیشتری تاثیر را دارا می باشند معرفی کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این کار را به صورت دقیق و با جزئیات کامل انجام دهید تا افرادی که قرار است به عنوان سرمایه گذاران تجارت شما این بخش از طرح تجاری شما را بخوانند بدانند که قرار است با چه افرادی سروکار داشته باشند و کلیدی ترین افرادی این تجارت چه افرادی هستند. بنابراین این که بتوانید رهبران اصلی تجارتتان را به آن ها معرفی کنید می تواند گام مهمی در بالا بردن کیفیت طرح تجاری باشد که نوشته اید. طرح های تجاری که در آن ها این بخش به خوبی نوشته شده است نسبت به طرح های تجاری که ای بخش را ندارند خیلی بهتر عمل می کنند.

 

56. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری مسئولیت هایی را که هرکدام از این افراد دارند را به صورت مشخص بیان کنید!

از دیگر نکته هایی که باید به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری به آن توجه کنید این است که تمام مسئولیت هایی را که مرتبط با تیم مدیریتی شما می باشد به صورت جز به جز مشخص کنید. شما باید سعی کنید تا به افرادی که قرار است طرح تجاری شما را بخوانند این شانس را بدهید که بتوانند به درستی کاری را که تیم تجارتی شما انجام می دهد درک کنند و باید بتوانند مسئولیت هایی را که هرکدام از اعضای تیم شما دارند را به خوبی بفهمند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که اعتمادی که به شما می کنند بیشتر شود. در صورتی که شما تنها به یک معرفی ساده از تیم مدیریتیتان اکتفا کنید و به جای این که توضیحات بیشتری در این رابطه بدهید تنها به یک شرح اجمالی از افرادی که قرار است در این تجارت به عنوان همکاران شما کار کنند اکتفا کنید شانستان برای این که دیگران بتوانند به تجارت شما اعتماد کنند کمتر می شود و در نتیجه احتمال این که در کارتان شکست بخورید بیشتر می شود و یک طرح تجاری موفقی نخواهید داشت!

 

57. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری میزان حقوقی را که قرار است به هرکدام از همکارانتان بدهید مشخص کنید!

از دیگر نکته هایی که شما باید به هنگام نوشتن آن بخشی از طرح تجاری که مربوط به معرفی کردن تیم مدیریتیتان می باشد توجه کنید این است که مشخص کنید که به هرکدام از اعضای تجارتتان که به عنوان همکار با شما کار می کنند چقدر حقوق می دهید. شما باید مشخص کنید که هرکدام از اعضای تجارتتان که برای شما کار می کنند نیاز به چه میزان حقوق دارند و همچنین باید مشخص کنید که برای هرکدام از افرادی که به عنوان همکار برای شما کار می کنند در هر موقعیتی که هستند بر اساس موقعیتی که دارند چه میزان درآمد تعیین شده است. در صورتی که شما بتوانید چنین اطلاعاتی را به صورت دقیق به افرادی که قرار است طرح تجاری شما را بخوانند بدهید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد اعتماد بیشتری به شما بکنند. چون در این صورت شما با استفاده از اطلاعات دقیقی که درباره درآمد به آن ها می دهید می توانید کاری کنید که آن ها احساس بهتری نسبت به تجارت شما داشته باشند.

 

58. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری علاوه بر معرفی کردن اعضای اصلی تیم می توانید به معرفی کردن کارمندان احتمالی دیگر نیز اقدام کنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر این که به اعضای اصلی تیمی را که قرار است با شما کار کنند معرفی می کنید به معرفی کردن اعضایی که ممکن است در آینده ای نزدیک همکار شما شوند نیز مبادرت کنید. شما باید سعی کنید تا علاوه بر این که این افراد را مشخص می کنید سعی کنید تا جایی که می توانید مشخص کنید که هرکدام از آن ها قرار است در چه زمینه ای با شما کار کنند و این که باید مشخص کنید که مسئولیت دقیق هرکدام از این افراد چه خواهد بود و میزان درآمد آن ها چیست. بنابراین شما می توانید به این روش جایگاه خودتان را از نظر اعتباری در میان این افرادی که قرار است در آینده سرمایه گذار پروژه های شما شوند سنگین تر کنید  و سعی کنید تا اعتماد آن ها را بیشتر به خودتان جلب نمایید.

 

59. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری علاوه بر معرفی کردن تیم مدیریتی درباره تخصصی که هرکدام از این افراد دارند نیز صحبت کنید!

یکی دیگر از کارهایی که شما باید به هنگام نوشتن بخشی که مرتبط با معرفی کردن تیم مدیریتی در طرح تجاری شما است انجام دهید این است که علاوه بر این که هرمدام از این اعضا را معرفی می کنید سعی کنید تا به طور مشخص بررسی کنید که هرکدام از این افراد دارای چه مهارت هایی هستند. در صورتی که مهارت های این افراد را به طور مشخص بررسی کنید و در طرح تجاری خودتان ارایه کنید می توانید انتظار داشته باشید که این بخش از طرح توجیهی که نوشته اید کامل تر شود و نتیجه بهتری بگیرد. بنابراین در صورتی که می توانید مهارت ها و تخصص هایی را که هرکدام از اعضای تیمتان دارند مشخص کنید حتما این کار را انجام دهید و سعی کنید که این کار را به شیوه ای دقیق انجام دهید این کار همچنین یک مزیت دیگر هم دارد و آن هم این است که افرادی که این طرح تجاری شما را می بینند به تنوع مهارت هایی که در تجارت شما کار می کنند پی می برند و این خودش می تواند برای تجارت شما بسیار مهم باشد.

 

60. به هنگام نوشتن بخش مربوط به تیم مدیریتی در طرح تجاری در کنار معرفی کردن تیم مدیریتیتان می توانید به مشاوران تجارتتان هم اشاره کنید!

یکی دیگر از نکته های نسبتا مهمی که توجه کردن به آن وقتی که می خواهید بخش مربوط به معرفی تیم را در طرح تجاری می نویسید خالی از لطف نیست این است که به هنگامی که می خواهید این بخش از طرح تجاری را بنویسید در کنار معرفی کردن تمام افرادی که به عنوان همکار با شما کار می کنند، سعی کنید تا افرادی را که به عنوان مشاوران تجارت شما کار می کنند نیز به این لیست اضافه کنید. در این صورت شما این توانایی را خواهید داشت که به افرادی که قرار است در آینده سرمایه گذاران شما شوند نشان دهید که تنها نیستید و افرادی هستند که به عنوان مشاور برای این که تجارت شما را بهتر کنند به شما کمک می کنند. بنابراین شما باید سعی کنید تا نام افرادی را که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به تجارت شما کمک کرده اند را نیز در کنار نام تیم مدیریتیتان ببرید.

100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش سوم)

100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم)

100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول)

طرح ,بازاریابی ,تجاری ,کار ,انجام ,بخش ,طرح تجاری ,در طرح ,به هنگام ,هنگام نوشتن ,می توانید ,انتظار داشته باشید ,توانید انتظار داشته ,زمینه انجام گرفته ,افرادی سروکار داشته

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شیرآلات اندیکا Hasht Media تعمیر سونا و جکوزی پروژه دانشجویی | معماری | طرح توجیهی | نقشه معماری دانلود برترین موسیقی های شاد ایرانی - کیفیت عالی ☁ CLOUDIA ☁ شماتیک مدار و نمودار تعمیرات پژوهش حوزه Rap-Center ویزای شینگن فوری