داشتن یک نام خوب برای یک شرکت چه تاثیری بر روی موفقیت این شرکت دارد؟

 

انتخاب نام برای یک شرکت موضوعی بسیار مهم است که تاثیر مهمی در موفق شدن و یا شکست خوردن این شرکت دارد. در صورتی که شما برای شرکتتان نام خوبی انتخاب کنید می توانید انتظار داشته باشید که میزان جلب مشتریان برایتان زیاد شود. بسیاری از شرکت ها هستند که نامشان به اندازه ای معروف شده است که شما وقتی که نامشان را می آورید در حقیقت به فرآورده مورد نظر اشاره می کنید! به عنوان مثال برند "کوکا-کولا" را درنظر بگیرید. وقتی که شما نام کوکا کولا را می آورید؛ اولین چیزی که ذهن افراد به آن سمت می رود؛ نوشابه است!

بنابراین نام برند یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تعیین کند که تجارت شما تا چه میزان موفق می شود و یا شکست می خورد. در صورتی که شما یک تجارت بسیار باکیفیت داشته باشید که بهترین فرآورده ها را تولید کند و یا بهترین و باکیفیت ترین خدمات را ارایه کند؛ اما این تجارت شما نام مناسبی نداشته باشد؛ اصلا نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق باشید و به احتمال زیاد شکست می خورید. دلیل این موضوع هم کاملا واضح است: نام برند!

اما سوال اصلی اینجاست که:

چه چیزی باعث می شود که یک شرکت نام خوبی داشته باشد؟

شرکتی که نام خوبی داشته باشد شرکتی است که دارای نامی کوتاه و به یاد ماندنی باشد. بنابراین دو عامل مهمی که می توانند در نام شرکت تاثیر داشته باشند یکی کوتاهی این نام می باشد و دیگری به یاد ماندنی بودن این نام. البته خیلی بهتر است که این شرکت دارای نامی باشد که به تمامی هویت برند و کاری را که شرکت می خواهد انجام دهد انتقال دهد. در صورتی که نام برند شما این سه ویژگی را داشته باشد؛ در این صورت می توان گقت که شما بهترین نام را برای شرکتتان انتخاب کرده اید!

آنتونی بابیت (Anthony Babbitt) می گوید: "نامی که برای یک شرکت انتخاب می کنید زمانی خوب است که بتواند در مشتریانی که برای اولین بار با تجارت شما آشنا شده اند یک احساس اطمینان را ایجاد کند."

بنابراین از دیگر نکته هایی که به هنگام انتخاب کردن یک نام خوب باید به آن توجه داشته باشید این است که باید کاری کنید که این نام برای شما یک احساس اطمینان را ایجاد کند.

 

توجه کردن به موتورهای جستجوگر و انتخاب نام مناسب برای یک شرکت

تمام افرادی که برای جستجو کردن از موتورهای جستجو استفاده کرده اند می دانند که هرچقدر که شما بخواهید در این موتورهای جستجوگر دقیق تر باشید؛ نتیجه های دقیق تری هم دریافت می کنید! این موضوع وقتی که به دنبال یک فرآورده (و یا خدماتی) در اینترنت می گردید هم صحت دارد و درست است. موتورهای جستجوگر سعی می کنند تا جزئیات زیادی را درباره این فرآورده ها و خدمات پیدا کنند و در اختیار شما بگذارند. یکی از مهم ترین پارامترهایی که به هنگام انجام دادن چنین جستجوهایی برای شما باید اهمیت داشته باشد پارامتر نام تجارت است!

در حقیقت به هنگامی که شما در اینترنت به دنبال فرآورده ها و یا خدماتی می گردید؛ یکی از مهم ترین پارامترهایی که بر روی چگونگی ارایه نتیجه ها برای شما تاثیر دارد؛ همین موتورهای جستجوگر می باشد.

موتورهای جستجوگر وب سایت هایی مانند وب سایت گوگل و یا وب سایت های دیگر، به دنبال فرآورده ها و یا خدماتی می گردند که برای استفاده کاربران مناسب تر باشند. در این راه، آنها به نام شرکتی که این فرآورده ها را تولید کرده است و یا این خدمات را ارایه کرده است هم توجه می کنند! بنابراین خیلی مهم است که شما برای شرکتتان نام مناسب و مرتبط با کارتان را انتخاب کنید.

در صورتی که نامی که شما برای تجارتتان انتخاب می کنید به گونه ای باشد که شما بتوانید رضایت مخاطبین را با استفاده از آن جلب کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت کارتان بهتر شود. انتخاب نام مناسب حتی می تواند بر روی کیفیت بازاریابی شما هم تاثیر داشته باشد. در صورتی که شما یک نام خوب برای شرکتتان داشته باشید کار بازاریابی را خیلی بهتر از زمانی که نام خوبی برای شرکتتان نداشته باشید انجام می دهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید برای یک برندی بازاریابی کنید. در صورتی که بتوانید نام مناسب و درستی را برای این برند انتخاب کنید می توانید انتظار داشته باشید که وقتی که خواستید آن را تبلیغ کنید؛ مشتریان و مخاطبینتان به راحتی آن را قبول کنند. اما در صورتی که نامی که برای تجارتتان انتخاب می کنید نام مناسبی نباشد؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که مشتریان جلب کار شما شوند.

یکی از مهم ترین چیزهایی که مشتریان به هنگامی که شما می خواهید برندتان را تبلیغ کنید به آن توجه می کنند همین نام برند است. تحقیقات نشان داده اند که برندهایی که دارای نام های بهتری هستند نسبت به برندهایی که نام های بی کیفیت تری دارند بهتر می توانند مورد بازاریابی قرار بگیرند.

در هر حال نامی که شما برای برند خودتان انتخاب می کنید پارامتری است که می تواند به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین پارامترها برای تعیین کردن سرنوشت برندتان مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین سعی کنید تا در انتخاب کردن نام این برند توجه کافی را داشته باشید و نامی را برای برندتان انتخاب کنید که دارای کیفیت مناسبی باشد تا بتوانید به این شیوه مشتریان بیشتری را جلب کنید.

100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش سوم)

100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم)

100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول)

یک ,داشته ,شرکت ,برند ,ها ,نامی ,که شما ,است که ,داشته باشید ,و یا ,در صورتی ,توانید انتظار داشته ,انتظار داشته باشید ,برای تجارتتان انتخاب

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فانوس شبکه شاد دوچرخه فروشی تعاونی اداره برق وبلاک مهندس مهدی دارائی تکنیک های موفقیت بررسی تخصصی سیم و کابل برق ساختمان و صنعتی دانلود کتاب pdf خلاصه کتاب خانه شعر فارسی هیتر کارگاهی، جت هیتر برقی سه فاز ، هیتر گلخانه ، هیتر مرغداری ، هیتر گرم خانه خدمات و آموزش وردپرس-سئو